Lancering website Veilig Verkeer Borsbeek

Op 11 mei 2011

N-VA Borsbeek lanceert vandaag de website www.veiligverkeerborsbeek.be en zet daarmee de veiligheid van de weggebruiker op de eerste plaats. Bedoeling is dat de inwoners van Borsbeek op deze website zelf verkeersproblemen signaleren, stemmen op wat voor hen de prioritaire punten zijn en oplossingen suggereren. Na 10 maanden maakt N-VA Borsbeek de balans op in een Witboek.

“Onze kleine gemeente, aan de rand van de stad, wordt steeds meer overspoeld door doorgaand verkeer. Wie is er beter geplaatst om te weten wat de grootste problemen op de weg zijn, dan onze inwoners zelf? Wij hopen dan ook dat de Borsbekenaren massaal hun weg vinden naar onze website, problemen signaleren en oplossingen voorstellen.” , zegt N-VA voorzitter Ken Casier.

www.veiligverkeerborsbeek.be moet dus een website voor en door de Borsbekenaren worden.”, leggen initiatiefnemers Geert Dieltjens en Rita Schouppe-Moons uit. “Elke inwoner kan gevaarlijke situaties signaleren, eventueel geïllustreerd met een foto die het probleem verduidelijkt. Daarnaast kan men ook stemmen op de geposte situaties. Zo krijg je een lijst met meest prioritaire pijnpunten. Uiteraard is er uitgebreid ruimte om alles te becommentariëren, oplossingen voor te stellen en hierover te discussiëren.”

Bedoeling is dat na 10 maanden de balans wordt opgemaakt in een Witboek met wat volgens de Borsbekenaren de grootste prioriteiten zijn op vlak van verkeersveiligheid in de gemeente en nog belangrijker voorstellen van hoe deze punten best aangepakt worden.

Ook wie niet beschikt over internet, kan meewerken.  Een invulformulier kan op eenvoudig verzoek bij N-VA Borsbeek worden opgevraagd.  Deze opmerkingen plaatsen we dan zelf op de website.
Voor een verkeerveilig Borsbeek :  www.veiligverkeerborsbeek.be