Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in Borsbeek

De Vlaamse Regering heeft de investeringsbudgetten voor álle vormen van vervoer opgetrokken tot recordhoogte en dat zal ook voelbaar zijn in Borsbeek. De planning van het Agentschap Wegen en Verkeer bevat goed nieuws voor de mobiliteit in onze gemeente. “Vlaanderen heeft nog nooit zoveel geïnvesteerd in mobiliteit en dat is goed nieuws voor projecten die al lang op zich lieten wachten”, zegt Ken Casier, voorzitter van N-VA Borsbeek, en Walter Kiebooms, schepen voor mobiliteit. “N-VA is al lang vragende partij om de ‘verbindingsweg’, officieel de ‘NV’, te realiseren. Nu is er eindelijk een concreet perspectief”.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts zorgt voor recordinvesteringen in fietsinfrastructuur, waterwegen, openbaar vervoer én weginfrastructuur. Er kan zo volop werk gemaakt worden van vlotter en veiliger verkeer voor alle weggebruikers.

“Onze regio heeft nood aan deze nieuwe investeringen in infrastructuur”, zegt Walter Kiebooms van N-VA Borsbeek. “We willen het sluipverkeer terugdringen door te investeren in goede wegen voor iedereen. N-VA Borsbeek heeft bijvoorbeeld altijd gepleit voor het aanpakken van het sluipverkeer door de aanleg van de NV. Deze moet het verkeer tussen de gewestwegen R11 en N10 stroomlijnen zodat het weg blijft uit de dorpskernen van Borsbeek en Mortsel. We hebben dit dossier ook aangekaart in Brussel bij minister Weyts”.

De planning van het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer, een dienst van minister Weyts, is één lange lijst van belangrijke investeringen in de toekomst van Vlaanderen. Ook voor Borsbeek zit er goed nieuws in. Zo wordt er €250.000 gereserveerd in 2018 voor de studie en het MER van de NV.

“Dit is belangrijk voor Borsbeek en de omliggende gemeenten”, stellen Walter Kiebooms en Ken Casier tevreden vast. “Deze investeringen gaan een voelbaar verschil maken. We zijn blij dat Vlaanderen meer gaat werken aan de weg”.

Contact:

Ken Casier, voorzitter van N-VA Borsbeek

ken.casier [at] n-va.be of 0479 23 94 13

Walter Kiebooms, Schepen voor mobiliteit

Walter.kiebooms [at] n-va.be of 0474 96 96 00

Hoe waardevol vond je dit artikel?