Speelpleinen

Speerpunten voor Borsbeek - Het speelbos feestelijk geopend, een gewonnen speeltuin ’t Batterijtje, nieuwe goalen

Borsbeek verbetert de publieke ruimtes

Het speelbos “’t Fortje” is in twee fases opgebouwd tot wat het nu is. Een eerste stuk dateert nog van de vorige legislatuur. Het huidige bestuur stond erop dat het tweede deel zo snel mogelijk in orde kon worden gemaakt. Het werd geopend op 22 juni 2014.

Een heus touwenparcours en een leuke glijbaan met een idyllisch zicht op het fortwater vervolledigen dit prachtig gelegen speelterrein.

Alweer een stukje afgewerkt van het bruisende fort waar we naar streven.

In mei 2015 gingen we met 46 andere steden en gemeentes in strijd om zoveel mogelijk batterijen te verzamelen.  We wonnen deze wedstrijd en kregen als cadeau van het organiserende Bebat een ‘groene’ speeltuin. Na overleg met de leerlingenraden, de jeugdraad en de gemeentediensten werd besloten om deze te plaatsen in de E. Verelstlei wat zorgde voor een opwaardering van deze buurt.

Op vraag van enkele kinderen werden in het gemeentepark kleine goaltjes aangebracht.  Op het Mertensplein en in het Floris Primspark zijn dan weer de goalen vervangen door degelijke nieuwe exemplaren.  Zo kan naar hartenlust het EK nagespeeld worden.

Kristof Van De Velde