Borsbeek wil een dorp zijn vol jeugdige beweging.

Op 27 april 2018, over deze onderwerpen: Gemeente, Jeugd

Eén van onze doelen deze legislatuur was om naast de Stekelbees een creatief aanbod uit te werken van naschoolse activiteiten. Er kwam een sessie van acht lessen djembee en een workshop circus door circusatelier CircAnt.  Een nauwe samenwerking met onze kunstschool Academia heeft ertoe geleid dat er nu al enkele jaren beeldende vorming georganiseerd wordt in het secundair van het SJI voor de kinderen uit de beide basisscholen. De laatste twee schooljaren organiseerden we ook de Sportsnack.  Een uurtje extra beweging en sporten voor de kinderen van de lagere school.

Onder het motto ‘Er zijn voor de jeugd zonder opdringerig te zijn’ draaide de jeugdwerking deze legislatuur op volle toeren.  Onze jeugdbewegingen bezorgden wekelijks honderden kinderen en jongeren een avontuurlijk weekend met kampen in de grote vakantie als orgelpunt.  Ook de monitoren van Speelweken zetten zich in om de kids een leuke vakantie te bezorgen.  Doe daar nog wat externe sportkampen bij en de tijd vliegt voor de jeugd!  Onze jeugdwerker zorgt er dan weer voor dat hangjongeren zich tijdens de vakanties ook kunnen amuseren bij ‘Op Toer’.

De jeugdraad gaf vele adviezen, organiseerde de jeugddag en de paasactie.  Het jeugdhuis Tuitvlugt kroop met een nieuw bestuur uit een diep dal.
Dit alles onder het waakzame oog van de jeugddienst!

Nog even terugblikken op de vorige zes jaar:

In december 2017 hebben we de derde keer de winterbinnenspeeltuin georganiseerd!

In 2013 werd het speelbos op het fort uitgebreid, in 2016 werd de Bebat speeltuin geopend in de E. Verelstlei en dit jaar nog kwam de nieuwe speeltuin in het Fl. Primspark tot stand.  Met nog wat  nieuwe goalen hier en daar kwamen de spelende kinderen er beter uit.

Kristof Van de Velde
Schepen

Hoe waardevol vond je dit artikel?