Speelpleinen

Het speelbos “’t Fortje” werd tijdens de huidige legislatuur verder uitgewerkt.  Het werd geopend op 22 juni 2014.  Een heus touwenparcours en een leuke glijbaan met een idyllisch zicht op het fortwater vervolledigen dit prachtig gelegen speelterrein.

Alweer een stukje afgewerkt van het bruisende fort waar we naar streven.

In mei 2015 gingen we met 46 andere steden en gemeentes in strijd om zoveel mogelijk batterijen te verzamelen.  We wonnen deze wedstrijd en kregen als cadeau van het organiserende Bebat een ‘groene’ speeltuin. Na overleg met de leerlingenraden, de jeugdraad en de gemeentediensten werd besloten om deze te plaatsen in de E. Verelstlei wat zorgde voor een opwaardering van deze buurt.

Op vraag van enkele kinderen werden in het gemeentepark kleine goaltjes aangebracht.  Op het Mertensplein en in het Floris Primspark zijn dan weer de goalen vervangen door degelijke nieuwe exemplaren.  Zo kan naar hartenlust het WK nagespeeld worden.

Naast de opwaardering van het speelterrein aan de E. Verelstlei werd ook het terrein aan de Zilverenhoek, achter Compostela, wat verfraaid.  Bomen en struiken snoeien geeft immers meer zichtbaarheid, licht en lucht.

Dit jaar werd er in het Fl. Primspark een nieuw speeltuintje geopend.

Kristof Van de Velde
Schepen