Peggy Maebe

Bestuurslid

Peggy is in 1968 te Antwerpen geboren.  Ze woont sinds 2001 in Borsbeek samen met haar echtgenoot Dirk, haar zoon Tim en na het overlijden van haar moeder in 2013, ook haar vader.

Zij studeerde aan de Sint-Ludgardisschool te Antwerpen.  Aan het Sint-Lodewijkinstituut - nu Karel De Grote Hogeschool - behaalde ze een bachelor ICT.  Een bachelor boekhouden kwam er aan de  Belgische Kamer voor Rekenplichtigen, BKR, bij.  Al 25 jaar werkt zij als accountant op het hoofdkantoor van C&A.

Haar echtgenoot leerde Peggy kennen tijdens haar studies boekhouden in weekendschool.  Zij zijn in 1994 gehuwd en 10 jaar later werd hun zoon geboren.  Een leuk feit is dat Tim nu naar school gaat daar waar ook zij afgestudeerd is in het middelbaar.  Haar man heeft ondertussen de familiezaak in draai- en freeswerk overgenomen.

In haar vrije tijd doet ze graag uitstappen met het gezin.  Tennissen, knutselen en haar huis versieren zijn haar grootste hobby’s.

Peggy heeft in het bestuur van SRNA gezeten en doet nu hetzelfde bij Jeedee.  Na 5 jaar penningmeester te zijn geweest bij GBS De Klinker en uit noodzaak – Tim naar het secundair - hiermee te moeten stoppen, is de tijd rijp voor een nieuwe uitdaging.  Als nieuwkomer in de politiek is ze bereid om er met volle goesting tegenaan te gaan.