Interview van Radio Zuidrand met Walter Kiebooms

Op 13 mei 2020, over deze onderwerpen: Gemeente, Toerisme

Doe een stukje vlonderpad cadeau in de gemeente Borsbeek!

In de gemeente Borsbeek en om de waterhuishouding bij de aanleg van de nieuwe Schanslaan in regel te houden, voorzien ze in de aanleg van een bufferbekken. Ze integreren dit mooie stukje landschap meteen in ons trage wegennetwerk met een vlonderpad, waarmee ze de Schanslaan verbinden met het geboortebos. Vlonderpaden zijn verhoogde paden bestaand uit op elkaar aansluitende planken, die wandelaars door drassig of kwetsbaar gebied leiden. Het lokaal bestuur Borsbeek voorziet de mogelijkheid om een aantal planken van dit vlonderpad nu te personaliseren met een korte boodschap of een tekening. Hiermee kan je op een originele en duurzame manier een mooie boodschap geven aan je kind of kleinkind, ouders of grootouders, partner… kortom aan iemand die je nauw aan het hart ligt of die je op een bijzondere manier in de bloemetjes wil zetten. De vlonderplanken bieden twee opties binnen een kader van 6 cm hoogte en 65 cm breedte: Een tekstkader aan 28 euro per plank of een tekening aan 60 euro per plank en hier dient voor de tekening uiteraard rekening mee gehouden te worden.

Voor meer informatie en inschrijving over dit alles kan je terecht op de website van de gemeente Borsbeek en inschrijven kan tot uiterlijk 7 juni 2020.

Regioradio Zuidrand wou hier veel meer over te weten komen en ging op bezoek in Borsbeek voor een interview met de Schepen van Openbare Werken Walter Kiebooms.