N-VA Borsbeek stelt 3de groep kandidaten voor

Vlnr: Michael Bryon, Anita Van den Bulck, Maryse Lenders, Michael de Permentier

Met plezier stellen we opnieuw 4 sterke kandidaten voor die zich de komende 6 jaar voor Borsbeek willen inzetten.

Op de 4de plaats van onze lijst staat Anita Van den Bulck. Anita woont reeds sinds 1978 in Borsbeek en werkt als verkoopster in een krantelwinkel in Wommelgem. Ze is samen met Frans en grootmoeder van 2 kleinkinderen. De politieke microbe had Anita al vroeg te pakken, waardoor ze in de jaren ’80 reeds actief was bij de Borsbeekse Volksunie. Die overtuiging is nooit weggegaan, wat zich later vertaalde in een engagement bij N-VA Borsbeek. In 2012 haalde Anita een knap resultaat bij de gemeenteraadsverkiezingen, waardoor ze nu reeds enkele jaren voorzitter is van de gemeenteraad. Als eerste burger van Borsbeek staat haar deur voor iedereen open en is ze door iedereen aanspreekbaar. In haar vrije tijd leest, wandelt en fietst ze graag.

Op plaats 8 staat Michael Bryon. Michael is 32 jaar oud, getrouwd met Eva en papa van 4 kinderen. Michael is al vele jaren lid van N-VA en werkt achter de schermen al enkele jaren mee in het bestuur als communicatieverantwoordelijke. Michael was verschillende jaren werkzaam in de verzekeringssector, maar Borsbekenaren kennen deze goedlachse ondernemer natuurlijk het best als zaakvoerder van broodjeszaak ‘Den Bryon’, aan het plein aan de Watertoren, recht tegenover het vernieuwde Sint-Jozefinstituut. Als Borsbeeks ondernemer wil Michael zich vooral inzetten voor de handelaars in onze gemeente. Een levendige dorpskern waar het leuk om winkelen is, daar is het hem om te doen! Maar als vader van 4 gaat zijn interesse ook uit naar de jeugd van Borsbeek. Een gemeente waar de jeugd veel mogelijkheden heeft voor ontspanning en zich ten volle kan ontwikkelen is dan ook één van zijn speerpunten.

Op plaats 11 vinden we nog iemand met ondernemersbloed in de aderen. Maryse Lenders-Crauwels baatte gedurende 30 jaar, samen met haar man Jan, Lenders mode en schoenen uit op de hoek van de Schanslaan en Herentalsebaan. In die lange periode dat ze samen in de winkel stonden kregen ze 2 zonen, Jochen en huidig N-VA gemeenteraadslid Jorn, en verhuisden ze naar de Hulgenrodestraat. De beleidsdomeinen waar Maryse zich in verdiept zijn lokale economie en sociaal beleid. Naast haar interesse in mode is Maryse ook een groot voetballiefhebber. Daarnaast gaat ze graag op reis, tennist ze of kom je haar tegen terwijl ze op stap is met haar trouwe viervoeter Arthur. Een bezige bij dus als lijstduwer van de eerste kolom.

Op plaats 16 tenslotte mogen we de Benjamin van onze lijst aan u voorstellen, Matthew de Permentier. Matthew is 22 jaar oud en studeert Accountancy-fiscaliteit aan de Karel De Grote-hogeschool in Antwerpen. Hij is een geboren en getogen Borsbekenaar en woont samen met zijn zussen en ouders in de Granvellelaan. Zijn interesse in de politiek is gegroeid tijdens zijn studentenjaren, en N-VA was de partij waar hij zich het best in kon vinden. Naast zijn studies en zijn politieke activiteiten speelt Matthew honkbal op Europees niveau met zijn ploeg en speelde hij ook voor het nationale baseball team.  Het zal dan ook niet verbazen dat zijn interesse vooral ligt bij sport en beweging. Matthew gaat dan ook volop voor goed onderhouden en uitgeruste speelpleinen en sportvelden om ook de volgende generatie hoge sportieve toppen te laten scheren!