Kristof Van de Velde

Schepen

Kristof (1970) is geen Borsbekenaar van geboorte. Hij woonde tot zijn 12 jaar in Borgerhout en tot zijn 27 in Oelegem, waarna hij ging samenwonen op de Herentalsebaan.  Weer vijf jaar later kocht hij met zijn vrouw hun huis in de Rosekapellewijk.   Hij is tevens fiere papa van twee toffe dochters.

In zijn jeugd liep hij school aan Immaculata te Deurne, het Sint-Norbertusinstituut te Berchem, Xaveriuscollege te Borgerhout en Annuncia te Wijnegem en ging daarna verder studeren aan de Hogeschool in Wijnegem.  Nu geeft hij al 25 schooljaren les in het Lourdesinstituut te Ekeren.  De laatste 16 jaar in het zesde leerjaar.

Kristof kwam in mei 2011 als bestuurslid bij N-VA Borsbeek waar hij met de stichtende en huidige voorzitter van de afdeling alsook met Walter Kiebooms en Rita Schouppe-Moons mee zocht naar een goede campagne.  Dit leidde in 2012 naar een verkiezingsoverwinning die het Borsbeekse politieke landschap serieus hertekende.  Daar zijn we nog steeds fier op.

Hij voelt zich lekker in zijn vel in de twee domeinen waar hij ook beroepsmatig mee te maken heeft, jeugd en onderwijs.  In zijn vrije tijd spendeert Kristof de nodige uren met zijn gezin en in de tuin. Volleybal houdt hem in beweging.