N-VA maakt eerste 4 kandidaten bekend

Van links naar rechts: Walter Kiebooms, Ken Casier, Wendy Somers en Kristof Van de Velde

N-VA Borsbeek maakt eerste 4 kandidaten bekend

De leden van N-VA Borsbeek keurden eerder deze week unaniem de kandidatenlijst goed voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. Het bestuur stelde dan ook zeer sterke lijst voor, die met veel vertrouwen en ambitie de campagne kan aanvatten.

Lijsttrekker wordt net zoals in 2012 de 55-jarige Walter Kiebooms. Walter is momenteel schepen van ruimtelijke ordening, openbare werken, mobiliteit en sport. Walter is daarnaast ook werkzaam als account manager bij een logistieke dienstverlener. Hij is vader van één zoon en drie dochters en grootvader van 2 kleindochters. “Het is een hele eer om terug de lijst te mogen trekken”, aldus Kiebooms. “We hebben een sterke groep kandidaten en een ambitieus maar realistisch programma waarmee we de kiezer willen overtuigen om van N-VA terug de grootste partij in Borsbeek te maken. Als lijsttrekker van de grootste Borsbeekse partij ben ik kandidaat-burgemeester, als de kiezer dat wil. Maar inhoud is voor ons belangrijker dan postjes. Ons doel is dan ook om weer zoveel mogelijk te kunnen wegen op het beleid.”

Op plaats 2 staat Wendy Somers, momenteel gemeenteraadslid en werkzaam als financieel directeur van het OCMW in Aartselaar. Wendy is 33 jaar oud en mama van twee dochters en één zoon. Wendy: “Ik kijk er enorm naar uit om met deze hechte groep zoveel mogelijk mensen te overtuigen van een stem voor N-VA. Tussen 2009 en 2012 was ik reeds schepen, een enorm leuke ervaring waaraan ik mijn hart heb verloren. De input van burgers, vrijwilligers en het personeel is hierbij voor mij van onschatbare waarde. Met een goede samenwerking bereik je immers zo veel meer.” Wendy heeft vanuit haar job als financieel beheerder een sterke kennis van sociaal- en financieel beleid. Twee punten waar we als partij veel belang aan hechten en ook de komende jaren graag onze stempel op willen drukken.

Op plaats 3 staat de 29-jarige Ken Casier. Ken is (stichtend) voorzitter van de afdeling en momenteel schepen van burgerzaken, lokale economie, communicatie en ICT. Hij is getrouwd met Eline en werkt voor een groot, Vlaams familiebedrijf actief in de IT-sector. Ken: “Ik ben als voorzitter enorm trots op de sterke lijst en programma waarmee we naar de kiezer trekken. De visie die we voorleggen aan de kiezer is gebaseerd op de ervaring die we de voorbije 6 jaar hebben opgedaan. In 2012 haalden we een fantastisch resultaat waardoor we momenteel 10 van de 21 zetels hebben. Het mag dan ook duidelijk zijn dat we met de ambitie naar de kiezer trekken om een nog beter resultaat neer te zetten dan toen.”

Lijstduwer is opnieuw Kristof Van de Velde. Kristof is 47, getrouwd en vader van twee toffe dochters. Hij is leerkracht in het lager onderwijs en schepen van jeugd en onderwijs. “Net zoals in 2012 zet ik met veel plezier mijn schouders onder deze lijst. De voorbije jaren heb ik me met veel enthousiasme gesmeten als schepen om Borsbeek een nog fijnere gemeente te maken voor onze jeugd. Zo hebben we veel speelpleintjes verbeterd, ingezet op na- en buitenschoolse opvang en mogen de leerlingen van GBS de klinker vanaf dit najaar les volgen in een gloednieuwe school. Maar het werk is nog niet af. Ook de komende jaren zijn er nog een hoop uitdagingen, zoals kinderarmoede, verkeersveiligheid, enzovoort waarmee we aan slag moeten!”, aldus Kristof.

Naast deze eerste groep kandidaten stellen we ook graag de 2 eerste speerpunten uit ons programma voor.

Zo zullen de voetpaden een absolute prioriteit worden voor N-VA Borsbeek de komende 6 jaar. Er zijn heel wat plaatsen in onze gemeente waar bomen de stoepstenen omhoog duwen of waar drempels aan de zebrapaden te hoog zijn waardoor het moeilijk oversteken is met buggy, rolstoel of rolator. Na de stevige investeringen van de voorbije jaren in Fort 3, recreatie, cultuur en onderwijs zal er dus de komende jaren een grote hap van de investeringen gaan naar de infrastructuur van onze straten.

Een 2de speerpunt is de aankoop en het actief gebruik van mobiele camera’s die kunnen ingezet worden tegen sluikstorten en andere vormen van overlast. Net zoals vele gemeenten kampen we meer en meer met deze problematiek. Hoewel dit telkens door de gemeente wordt opgeruimd en men probeert om overtreders te identificeren blijft de pakkans eerder laag. Camera’s kunnen volgens ons helpen om de pakkans te verhogen of toch minstens als afschrikeffect om nieuwe overtredingen te voorkomen. De mobiele camera’s kunnen ingezet worden op plekken waar we verhoogde overlast vaststellen.

De komende weken en maanden zullen we stelselmatig onze andere kandidaten en speerpunten voorstellen.

Meer info:

Ken Casier: 0479 23 94 13